NystaVidare

Direktlänk till inlägg 24 mars 2012

Hemma igen..

Av Evelyn Marshall - 24 mars 2012 17:43

Hej på er alla... osv.

 

Nu är jag hemma igen, nu med en svag doft av ko, mumma de du!

När jag väl anlände hade jag ju först tänkt att endast titta på och inte, för att slippa ta fram rotborsten när jag kom hem, smutsa ned mig. Men sedan tänkte jag att vafaan ska jag nu där och göra om jag inte hjälper till! Så jag grabbade en hink och några nävar papper och satte igång.

Min hjälp gick allså ut på att fånga upp allt det den nyputsade kon släppte ifrån sig, alltså kiss och bajs -.- och sedan torka efter..................

 så där står man och vakta/torkar ko-arslen i ett x antal timmar, med lite undantag för att följa med till visnings-ringen och kolla (man ska noga vakta på dem på vägen dit och sedan tillbaka också!)

Och det gav ju resultat, några första placeringar, några andra och någon tredje placering :)


Även om min dag i huvudsak endast bestod av skit, är jag nöjd endå, fick ju träffa gamla bekanta och spendera lite "egentid" med min mor. Man har ju haft sämre dagar :) och nu ska jag pausa en liten smula innan jag tar en vända i mitt eget bås och sedan får vi se vad som händer!!


Här kommer lite blider: Deltagarna (korna) och lite hur de visades upp, den var en utav dem som var på ett sjuhelvetes humör och som inte hade någon som helst lust att varken ledas eller stå still, och så en bild på en lycklig med-skit-fångare (mossan

På återseende!

//Em


                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelyn Marshall - 25 juni 2012 21:36

.. eller inte!!!   Hej på er alla!   Inte en sekund har det varit upphåll idag, öst ner hela jäkla tiden. Och som det blåser.... pff, trevlig sommar... Kunderna lyste med sin frånvaro, bara ett fåtal trottsade vädret och kom för lunch. Rest...

Av Evelyn Marshall - 24 juni 2012 21:44

Hej på er.... ärch orkar f*n inte.. Trött som en mås, jobbet går bra, riktigt roligt faktiskt. Med tanken på att jag "en gång i tiden" både var rädd och tyckta att ett sådant här jobb, som innebär att hela tiden vara i närkontakt med andra männi...

Av Evelyn Marshall - 28 april 2012 22:06

Hej på er alla... osv.   Jobb idag, lite segt, och inget vidare flöde av folk. Synd, eftersom vi utökade "kondiset" avsevärt idag... Första aviga kunden var väl det enda "lyftet", men det är bara att fortsätta le... :/ fast det kostar på.... Se...

Av Evelyn Marshall - 27 april 2012 20:20

Hej på er alla... osv.   Idag har det varit mer fart på gumman än vanligt vill jag lova, eller ja, i alla fall nu på eftermiddagen/kvällen. Jag har dammsugit hela legenheten, våttorkat och diskat. Jag har gått en rond mot vår boxningsäck, 15 ...

Av Evelyn Marshall - 26 april 2012 22:47


Hej på er alla... osv.   Ville bara ta tillfälle i akt och säga tack.. till er som läser mina inlägg, det värmer. Även om ni inte är hundratals, så känns det kul och jag uppskattar att ni tar er tid! :)   Nu ska  jag göra en kopp "varmt" oc...

Presentation


Hello!
Kolla runt, kommentera, fråga eller helt enkelt bara sno ideer!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards