NystaVidare

Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Evelyn Marshall - 21 mars 2012 15:30

Hej på er alla... osv

 

Här kommer bilder på den färdiga "ponchon".

Blev riktigt nöjd, och så tog jag "mossans" fjärils-brosch (ser mera ut som en mal om ni frågar mig..) för att ge en liten extra knorr, och underlättar gör den med, för att få rätt sida framåt.

Hoppas det skapade lite ideer och inspiration, på återseende!

//Em


ps. sorry för den befläckade spegeln ;)

                                           

Av Evelyn Marshall - 21 mars 2012 10:28

Hej på er alla... osv


Det var trevligt att vakna upp idag av att solen sken rakt in i ögat på en. Och varmt var det med, så resultatet blev att hasa sig upp, öppna dörren och släppa ned persiennerna. Sedan låg vi en stund och lyssnade på livet som redan vaknat utanför. Mysigt.

Och sedan följde de sedvanliga rutinerna, minus te-drickandet, det rår socker-brist i lägenheten så han, med stort H, får ta sig en mugg på första pausen under jobbet gång. Själv får jag luffsa mig iväg till hemköp och införskaffa ett packet, när det lider lite längre framåt dagen. Min egna åsikt var väl snarare att vi skulle båda må bra av att skippa sockret ett slag, men efter den blick jag fick när jag la fram förslaget, lägger jag tillbaka den på hyllan ännu en tid.

"Du är en elak människa..."  Den där sista tackar man ju särskilt för!


Jaja, nej, annars vet jag inte vad jag skall hitta på idag. Blir väl lite småplock, en promenad kanske, planera inför vårens tänkta aktiviteter, tvätta mer strumpor, fiffla lite med mitt nuvarande projekt..

På tal om projekt, så kommer här lite bilder av det jag håller på med just nu, eller snarare började jag på den igår eftermiddag: En poncho (stavas det så??)

Och enligt mina egna beräkningar (allså: jag har svårt att lägga ifrån mig projektet) kanske (snarare: troligtvis) så kommer den att vara färdig ikväll. Är riktigt nöjd såhär långt, och den var inte alls svår, och färgen var också riktigt fin fast blå inte är en av mina favoriter. Uppdatering kommer inom kort!

På återseende!!! :)

//Em


                                       

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hello!
Kolla runt, kommentera, fråga eller helt enkelt bara sno ideer!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards